Formule de Calcul

În această secțiune voi documenta diverși termeni folosiți în Online Marketing împreună cu formulele de calcul utilizate pentru a îmbunătăți obiectivele de business, rata de conversie, optimizarea campaniilor și multe altele.

CTR (click-through rate) = (click-uri primite ÷ impresii) x 100%.

Exemplu; Dacă avem 5 click-uri la 100 de impresii atunci calculăm (5÷100) x 100% = 0.05×100% = 5% CTR. Asta înseamnă că 5% din oamenii ce ne-au văzut ad-ul au dat și click pe el.

KPI (Key Performance Indicators) = indicatori cheie de performanță
SERP (Search Engine Result Page) = website-urile oferite de motoarele de căutare
ROI (Return on Investment) = (venituri – costuri)
÷ costuri x 100%

Exemplu; Dacă avem venituri de 106.540 lei și costuri de 66.452 lei, atunci calculăm (106.540 – 66.452) ÷ 66.452 x 100% = 40.088 ÷ 66.452 x 100% = 0.603 x 100% = 60.3%.

ROAS (Return on Advertising Spend) = (venituri
÷ costuri) x 100%

Exemplu; Dacă avem venituri de 106.540 lei și costuri de 66.452 lei, atunci calculăm (106.540 ÷ 66.452) x 100% = 1.60 x 100% = 160%

 

 

 

-To be continued –

 

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of